Translate

onsdag 28 maj 2014

Klubbbesök

Jag var ute på en klubb nyligen. Först var jag på en fest och jag hade supermycket tankar som surrade innan.
Hur skulle jag hantera att det fanns alkohol? Skulle jag kunna följa med till klubben efter?
Men det var faktiskt "bara" tiden innan som var småjobbig, när jag väl var där tänkte jag inte så mycket på att andra drack. Samtidigt är inte fester eller klubbar något som är det bästa att hänga på, men det här var första gången på cirka ett år. Jag har varit med på en krog vid ett tidigare tillfälle och då gick det också bra, jag till och med skrattade - vilket jag även gjorde denna gången. Jag behövde göra den här grejen, jag behövde visa mig själv att jag kan. Jag har känt mig ensam en tid och tackat nej till olika tillfällen och det var det här jag behövde visa mig, att jag inte behöver tacka nej på grund av rädsla. Rädsla ska inte stoppa umgänge. Sen har jag i och för sig väldigt svårt att se mig själv på fester eller klubbar regelbundet hädanefter, men bara att veta att jag kan om jag vill känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar