Translate

tisdag 24 september 2013

Är halva jag tillbaka?

Jag är nu nere på nästan halva dosen. Är då nästan halva jag tillbaka? Tillbaka till vad, från vad?
Det är inte så lätt att märka förändringar hos sig själv men jag tror att jag faktiskt märker någon. Hur den ska tolkas, som positiv eller negativ, är svårt att säga. Blandad kanske är ett bra svar.
Det gick en tid, nästan 4 veckor, där jag inte pratade med min sponsor. Jag följde inte mina rutiner och jag var knappt på några aa/na-möten. Tills slut ringde jag min sponsor efter mycket velande. Det kändes som något släppte, kanske att jag tjallat på mig själv för honom, och han sa ungefär att nu gör vi så här (...). Jag började gråta dels för jag fick ur mig saker och dels för att någon annan nästan bestämde över mig, för det behövdes. Tanken är nu att ha en tätare kontakt med honom och det känns bra. Vi avslutade precis ett samtal som också kändes givande och har gjort en plan för det kommande två dagarna. Sen pratar vi igen och gör vi en ny.



1 kommentar:

  1. Behåll du kontakten med din sponsor, det är skönt att slippa stå ensam!

    SvaraRadera