Translate

onsdag 27 november 2013

Jag vill inte sponsra dem

Skolan jag går på samlar in pengar till välgörande ändamål, men ett av dem är till en förening jag inte känner att jag vill sponsra. Jag är emot en av deras kampanjer som jag anser är baserad på felaktiga grunder. Jag har läst undersökningen som det baserar sina åsikter på. Kampanjen skickar ut delvis fel signaler till samhället och smutskastar en stor grupp människor som kämpat hårt för att få ett bättre liv - de behöver inte den negativa synen på sig som den föreningen spyr ur sig.
Vad jag vill säga är att jag tycker det är tråkigt, ledsamt och mycket dåligt, att de får basunera ut att en hel grupp människor är obotliga missbrukare som alla har sido-missbruk och säljer delar av sina medicindoser. Att det sedan i princip dömer ut en hel del av sig själva, och många många andra med exempelvis adhd och add, genom att utesluta människor med en viss typ av mediciner är också beklagligt. Helt otroligt är att att staten sponsrar dem med ekonomiska medel dessutom. De gör förvisso säkert en hel del bra också, men exemplen jag nämnt är så grovt fel att jag inte kan låta bli att yttra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar