Translate

lördag 29 mars 2014

Dags att gå vidare

Tiden rusar fram och jag har inte skrivit något på hm 26 dagar tror jag att jag räknade det till. 

Jag mår rätt bra, skolan går bra och livet i allmänhet också. Nja, mitt ätande går i och för sig mindre bra, men just nu vill jag fokusera på det positiva. 
Jag har ett datum på när jag blir fri från min medicin, 25 Maj, förutsatt att det går som jag tänkt mig. Men så här långt har nedtrappningen gått mycket bra. På måndag ska jag göra nästa sänkning, från 6 mg till 4 mg. Jag startade på 18 mg och har sänkt med 2 mg var 4:e vecka.
Jag har bestämt mig för att ta en "vit bricka" när jag trappat ur medicinen helt. En vit bricka är den första man får hos anonyma narkomaner, det är även den brickan man får om man varit ute i ett återfall. Jag vill börja om, utan narkotikaklassade kemikalier i kroppen. Jag tänker inte se det som att jag varit ute i ett återfall, jag har gått min väg. Jag har inte mixtrat med medicinen eller tagit någon narkotika eller alkohol under lite mer än 2 år nu. Men jag vill lämna den här biten med underhållsmedicinering bakom mig, det är dags att gå vidare och att att stå på samma premisser som övriga drogfria. Yeay! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar