Translate

tisdag 1 april 2014

Halvpsykostankar

Rast och nödig. Halvspringer till toaletten och går in i den första av tre. Känner rätt snabbt en riktigt stark marijuana. Tankarna börjar surra, "tänk om jag blir påverkad" finns det droger här". Jag försöker hålla andan. Löjligt kanske, det fanns ju ingen rök där, men jag ville inte ha in osen i mig, och jag kunde inte gärna rusa ut när jag stod med byxorna nere. Färdig. Mycket riktigt, i vasken ligger rester. Spolar ner dom. Träffar sen min mentor. Tänker ska jag berätta om det? Jo, jag gjorde det. Berättade, och sa att jag kände mig lite skakad av det. För det gjorde jag, ja satt dessutom med "halvpsykostankar".
Men genast kände jag mig urdum, förbannat svag och gnällig.. varför låter jag mig påverkas av andras idioti. Men, det kändes ändå bättre att ha sagt det till någon, istället för att hålla det inom mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar