Translate

onsdag 18 december 2013

Bulimi light

Så var det dags igen. Jag hade varit iväg nästan hela dagen. Köpt julklappar bland annat. Jag tänkte äta på Ikea men där var fruktansvärt mycket människor så jag tänkte jag väntar tills jag kommer hem. När jag kommit tillbaka med bussen behövde jag handla något att laga till. Förvisso har jag en del hemma, men var sugen på något annat även om jag inte riktigt visste vad. Det slutade med att jag inte köpte någon mat, istället blev det en massa choklad och glass. När jag kom hem tryckte jag i mig nästan allt och 5 minuter senare låg jag på knä på toan och kräktes upp allt, självmant.
Det kan väl tyckas så enkelt som att "men orka stå i kö på Ikeas lunchrestaurang istället" eller "låt bli att köpa choklad och glass", men det är inte så enkelt. Det här händer även när jag ätit som jag ska.
Jag är glad att jag lyft problemet med psykologen, men samtidigt känner jag att jag behöver agera. Det börjar kännas akut. När jag vaknade i morse gjorde det ont i höger sida, under revbenen.
Vad fan gör jag? Varför plågar och misshandlar jag min kropp? Det är ju precis samma som jag gjorde i form av narkotika tidigare.
Jag blir så arg, jag blir så ledsen..

3 kommentarer:

  1. Men åh!! Jävla skit rent ut sagt! Matmissbruk är väl oxå ett missbruk, kan du inte få hjälp där du fått hjälp att sluta med drogerna? Hjälp måste du få!
    Skickar massa kramar o pepp!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju också ett missbruk. Jag har iallafall insett och erkänt för mig själv att jag har ett problem. Jag har också pratat med de på den mottagningen och får träffa en psykolog där.
      Men lite sådär missbruks-aktigt vill jag att "problemet ska va löst nu, helst igår och allra helst ska jag kunna unna mig lite gott då och då ändå"
      Yeah, right liksom..!

      Tack för kramar & pepp! Passar på att önska dig en god jul! :)

      Radera
  2. Du är så duktig! Kämpa på o God Jul till dig oxå!

    SvaraRadera