Translate

torsdag 19 december 2013

En annorlunda julklapp

Just nu skulle jag vilja skrika, svära, spotta, slå, skrika och svära lite till...

Jag känner mig hm, förföljd, kan jag kalla det så? Lite "offeraktigt" känner jag mig som jag ligger ner och privatpersoner och en del företag bara sparkar på mig. För nån vecka sedan hade jag folk från via hyresbolaget här hemma för att fixa en sak. De skulle höra av sig innan, men gick bara rakt in - och fixa det dom skulle samt förstörde lite annat.
När den nya företaget kommer för att fixa det de förra förstörde, jag då lyckas de förstöra lite annat....
Jag har för andra gången på kort tid fått en trevlig elräkning, på min gamla adress - för elförbrukning och nätavgifter EFTER att jag både flyttat och över telefon sagt upp abonnemanget där....
För ca två månader sedan tänkte försäkringskassan dra in mitt bostadstillägg för att den förra hyresgästen inte hade flyttat sin folkbokföring.. men efter många samtal och kontakter med hyresvärd m.m fick jag behålla bostadstillägget.
Som grädde på det här klisteraktiga budget moset ringde kronofogden i morse, de överväger att ge mig avslag på skuldsaneringsansökan - varför då? Jo tydligen har jag en sambo, samma kvinna som höll på att kosta mig bostadstillägget för två månader sedan....
Som sagt, jag vill skrika ut min frustration, irritation och aggression.
Det ända positiva med allt det här är att jag inte en ända gång tänkt tanken, eller känt känslan, av att droga ner mig som någon slags tillfällig lösning (så som jag direkt hade gjort förut) och för det är jag oerhört tacksam.
Vem vet, det här är kanske en annorlunda julklapp - en prövning av min drogfrihet, jag kanske rent av ska vara j*vligt tacksam för andras inkompetens?!

Typ, god jul Mr J *pooof rätt i huvudet*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar