Translate

tisdag 24 december 2013

God jul

Jag vill önska dig som läser bloggen en 


Julen var en högtid som jag trodde mig hata förr. 
Mycket handlade om sorg och skam. 
Sorg för att jag ville haft en bättre familjerelation & familjekonstellation. 
Skam för mitt missbruk och allt vad det innebar.
Idag är den andra julaftonen jag är nykter & drogfri på flera år och för det är jag tacksam. 
Jag är också tacksam för att jag fick fira den så med familjen. 
Dessvärre kändes delar av sammankomsten inte äkta, det kändes som ett slags spel. Vi känner inte varandra och har inte mycket gemensamt. Visst, det är bättre nu än förr. 
Det är dock inte så med alla i familjen, tack och lov!

Mr Jag önskar er 
en riktigt varm, kärleksfull, nykter, drogfri och God Jul



2 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Jularna kommer kanske bli bara bättre i bättre för dig för varje år som går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! :)
      Ja, förhoppningsvis. Fast jag kan bara förändra mig själv.

      Radera