Translate

måndag 16 december 2013

Medvetenhet

Visst låter det bra, medvetenhet. Men medvetenheten kan vara jobbig med. Eller snarare att att inte agera efter medvetenheten.
Jag träffade psykologen idag. Hon började med att säga att hon kommer sluta för hon fått ett annat jobb. Men hon ska vara till Mars mest troligen så vi får försöka jobba intensivare, efter jul, och lite extra semester för hennes del...
Men iallafall. Hon berömde mig för min medvetenhet och att jag analysera situationer. Men jag menar att det inte räcker att analysera situationen och vara medveten, jag måste ju agera! Jag vill agera! Jag vill bryta mitt destruktiva överätande. Jag känner att jag behöver hjälp med att göra en fungerande matplan, typ för en vecka i taget. Jag stirrar mig blind på vad jag inte "kan" äta (sånt som jag överäter) och min fantasi för att fixa ihop något relativt nyttigt och gott är inte den bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar