Translate

tisdag 21 januari 2014

Ett steg tillbaka

Så känns det - så är det.
Jag tror det gick ungefär två veckor utan extra socker (i form av godis-choklad-läsk-sötningsmedel osv) men sen gjorde jag ett idiotiskt avsteg. Jag tyckte jag kunde få äta bara något litet, att jag minsann kunde köpa lite choklad och mysa med på kvällen, ta hand om mig själv.. yeeeah right! Nu är det 5:e dagen som jag skyfflat in socker i olika former. Direkt efter, och faktiskt under tiden med, är det ångest och ånger.
Psykologen jag går hos sa "du kanske inte ska vara så hård mot dig själv och börja med att bara äta godis varannan dag". Hm, ändå har jag förklarat allt eller inget-problematiken.
Positivt i det hela är att leverproverna jag tog för en tid sedan såg bra ut. Nackdelen är att hjärnan direkt tänker "jaja, men då är det inte så farligt ju".
Gud, ske DIN vilja, inte min.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tenderar att ha samma beteendemönster som du när det gäller sötsaker. Nu har jag anlitat en personlig tränare och har hållt kosten i 22 dagar. En dag i veckan har jag tillåtelse att fuska. Det är svårt förstås om det blir något över, men om jag tänker att nu är det bara fem dagar kvar till jag får fuska igen, och så vidare så går det bra. Men jag förstår att du känner en annan problematik runt beroendet än jag.
    Hoppas du kommer på något sätt som funkar för dig snart! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att det går bra för dig :) Det gäller väl att hitta ett sätt som fungerar för en själv, där man inte slår för hårt på sig och tillåter sig att leva med - jag jobbar på det, en dag i taget.
      Trevlig helg :)

      Radera