Translate

söndag 19 maj 2013

Lära mig meditera

Aj aj aj! Det började redan igår eftermiddags. Eller rättare sagt det började kännas betydligt mer igår men jag tror något hände redan för ett par dagar sedan på gymmet. Just nu strålar en smärta från nedre högra delen av nacken och ner mellan skulderbladen oavsett hur jag vrider huvudet men speciellt när jag vrider huvudet åt höger. Jag hade tänkt träna idag men det hade nog varit rätt dumt, fast det blir lite sport genom ishockey vm som jag snart ska se.
Förr hade jag försökt lösa smärtan, precis som allt annat, men droger. Det är inte kul att ha ont men jag får se det som att där är en mening med även detta. Kanske är meningen att jag ska ta det lugnare med träningen, kanske är meningen att jag ska använda den tiden till att skriva i stegen (anonyma narkomaners tolv steg) istället. Kanske ska jag bara sitta still och lära mig meditera och komma mig själv närmre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar