Translate

torsdag 14 mars 2013

Ansökan, studiebesök och mer choklad

Ja jag känner mig sliten. Jag försökte vila en stund när jag kom hem ikväll men det gick inget vidare.
Dagen började med gymbesök och f-n så tungt det kändes. De 4 veckorna jag var sjuk och inte kunde träna  under har gjort sitt. Det går snabbt att tappa i konditionen. Jag vågar heller inte ta i så mycket med tanke på problemen jag hade med benen, som dessutom redan börjat göra ont emellanåt. Inte konstant smärta men små hugg inuti.
Efter gymmet träffade jag en studie- och yrkes-vägledare. Jag har sökt in till en administrativ lärlingsutbildning med start i Augusti. Jag hoppas jag blir antagen för jag känner verkligen att jag vill bli något inom den administrativa branschen. Det känns helt rätt för mig. Sedan i eftermiddags var jag på studiebesök hos ett företag som kunde tänka sig ta emot mig för arbetsträning. Jag tyckte det skulle bli spännande innan, även om jag inte kände mig så entusiastisk. Sen fick jag ganska snabbt veta att företaget sagt upp några anställda. De undrade också vilka regler som gällde om de skulle ta in mig, och jo då var det inte samma regler som med andra då de inte verkade fått lov att ta in nån, på grund av deras uppsägningar, vilket lät positivt för dem. Det där kändes inte så bra. Eller ja jag tänkte direkt att det handlade om att få in gratis arbetskraft (men det kan vara min fördom). Men ja, dom skulle återkomma till jobbcoachen i nästa vecka.
Väl hemma åt jag choklad och mådde sen dåligt över att jag precis gjort det. Jag verkligen vill inte äta en massa skräp, men det är f-n så mycket lättare sagt än gjort (för mig).
Men slutligen, jag är nykter och drogfri, det är ändå huvudsaken!

2 kommentarer:

  1. Choklad är inte hela världen.
    snart kommer en ny dag med nya möjligheter.
    Hoppas det löser sig med arbetsträningen. Blir det inte på det här stället så är det nog för ett bättre ställe väntar på dig : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! och ja så är det kanske, att ett det i såfall väntar ett bättre ställe :)
      Trevlig kväll & helg! :)

      Radera