Translate

måndag 18 mars 2013

Ekonomiångest


Sjukersättning är min inkomstkälla, än i alla fall. Efter att alla räkningar är betalda, så som el, telefon/internet och hemförsäkring, finns det cirka 2300 kronor kvar. Då är i och för sig gymavgift och busskort inräknat, plus utmätningen från kronofogdemyndigheten
Några kronor på Ikea idag, ett lakan för 69 kronor eftersom där är brännhål i de jag har nu sen jag var aktiv, och ett skrivbordsben för 25 kronor så jag nu har fyra ben istället för tre, stabilare. Ett par kommande födelsedagar. En eventuell dejt till helgen. Och en hungrig Mr Jag i en månad. På något vis måste det gå, men varje krona som lämnar kontot ger ångest. Jag vill kunna göra lite av sånt som andra gör. Slippa ångesten över att eventuellt säga nej till att följa med och fika/äta och känna mig dum för det.
Jaja, det går, jag har själv försatt mig i denna situationen och bara jag kan ta mig ur den.

4 kommentarer:

  1. Ekonomi är skit! Min Yngsta (anorexin du vet) var sjuk 3 veckor. Hon är timvikarie så ingen ersättning. Därefter 4 v praktik, utan ersättning. Så 2 månader utan inkomst, det är livat. Csn nekar lån för hon saknar 0,5 högskolepoäng!

    SvaraRadera
  2. Denna J___la ekonomi !
    Gillar verkligen inte att pengar har sån påverkan på oss.
    Man ska inte behöva ha ångest i en hel månad för att man vet att man inte har pengar till mat eller att man är orolig för något oförutsätt ska hända.
    Borde vara förbjudet i lagen.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Jag tror att väldigt många har det så här. En ansträngd ekonomi i sig kan framkalla kriminella handlingar, och genom dom kommer ofta drogerna.

      Radera