Translate

lördag 30 mars 2013

Påsk

Det är ju påsk nu och jag antar att det är lite av en festdag för en del och kanske en familjedag för andra. När jag tänker tillbaka på min uppväxt kan jag inte precis minnas att min familj firade påsk med familjemiddagar. Mitt egna vuxna liv har jag heller inte direkt firat påsk, vid nått år inga andra högtider heller och vid de tillfällen jag har firat något så har det inte firats nyktert och drogfritt. Det är skönt att den tiden ligger bakom mig.
Jag har hjälp en vän att flytta under helgen och vi avslutade med att äta på en restaurang i närheten. Wallenbergare och Hovdessert, riktigt gott. Det satt ett sällskap en bit ifrån som pratade lugnt och stilla precis när vi kom, men allt eftersom tiden gick och glasen dracks ur så blev de allt högljuddare. När jag tänker efter så har jag nog inte direkt ätit på restaurang sen jag blev nykter och drogfri. Jo förresten, för nån vecka sedan med ena syskonet och en vän. Men varken då eller nu kände jag något sug efter alkohol till maten. Eller känslan av stress för att komma iväg och kunna droga, eller rent av gått på toaletten och kokat en fix där. Som sagt, skönt att den tiden ligger bakom mig.

4 kommentarer:

  1. Härlig känsla! Jag tänker att eftersom du nu inte har firat påsk (eller andra helgdagar) så mycket tidigare så har du chansen att skapa dina egna traditioner nu, helt efter eget huvud. Det är inte så dumt. Glad Påsk önskar jag dig!

    SvaraRadera