Translate

söndag 3 mars 2013

Studera?

Mår bra efter en bra helg. Ja, bortsett förkylningen. Smärtan i benen är helt borta med, underbart. I två dagar har jag låtit bli sötsakerna vilket är riktigt skönt. Igår åt jag dock två sorters lchf-kakor när jag var hos ena syskonet och hen's sambo. Vi kollade melodifestivalen. Det var flera rätt bra bidrag faktiskt. Jag gillade bäst Behrang Miri's. Den kändes somrig och medryckande.
På fredagskvällen kollade jag upp lite olika utbildningar. Det visade sig att med den ersättningen jag har, sjukersättning enligt de äldre reglerna, kan jag under obegränsad tid studera med bibehållen ersättning. Det låter nästan lite för bra för att vara sant. Men jag ska kolla upp det mer noga med min handläggare. Jag vet inte om det gäller alla studieformer exemplevis. Jag hittade en administrativ utbildning som känns intressant. Frågan är då om jag klarar av det, samtidigt så varför inte och om jag inte riskerar något ekonomiskt heller. Hos jobbcoachen har det inte blivit så mycket framgång än med att hitta ett ställe som är villiga att ta emot en arbetsträning. Bara ordet klingar väl negativit. Jag fick veta att ett eventuellt företag som tagit emot mig, hade också kunnat få ekonomiskt bidrag för det. Men det verkar ändå trögt som sagt. Samtidigt finns det många kvar att prova hos. Men nu dykte ju möjligheten att studera upp också. Har en del att fundera över och diskuterar om med andra ord. Men nu ska jag göra fruktsallad. Trevlig kväll!

1 kommentar: