Translate

söndag 24 mars 2013

Kärlkramp i benen?

Jag har återigen börjat få ont i benen. Egentligen så har det huggit till och från ända sen då jag knappt kunde gå alls, fast inte så ofta. Men idag kände jag det mera när jag var ute och gick. Syskonet sa åt mig att kolla om det kunde vara benhinne-inflammation, vilket är en tanke som slagit mig också. Men så läste jag på om det på nätet och det stämmer inte alls in. Däremot stämmer kärlkramp i benen in. Inte helt och hållet och jag är ingen läkare att diagnostisera mig själv, men läsningen var tillräckligt för att skrämma upp mig. Kärlkramp i benen beror på att fett med mera har lagrats på insidan av blodkärlen under en längre tid. Nu röker jag ju inte länge och jag tränar rätt ofta, men tanken på hur mycket jag måste ha förstört min kropp med all rökning och framför allt alla droger jag tagit intravenöst har skrämt mig redan förr. Varje dos heroin, varje dos amfetamin, alla andra droger och speciellt allt jag löst upp och injicerat. Alla 16 åren av oändligt mycket skit. Hur mycket har passerat kroppen, hur mycket har fastnat i kärl och annat?
Jag känner att det är läge att ringa vårdcentralen imorgon. Saker som kommande blodpropp snurrar i tankarna. Man borde kunna kolla en del genom blodprover. Eller åtminstone få några lugnande fakta från en läkare som kan sånt här.
Jo jag vet, jag har nog lite hypokondri också!


1 kommentar: