Translate

måndag 25 mars 2013

Sponsor-samtal

För några dagar sedan, jag tror det var i torsdags, så träffade jag av en slump min sponsor på ett möte. Jag pratade lite med honom efteråt och tog upp en idé jag hade. Nämligen att vid ett förutbestämt tillfälle 1 gång i veckan talas vid. Jag har alltid haft svårt för att berätta, dela med mig och ännu mer att be om hjälp. Vi bestämde måndagar vid 20-tiden, så för en stund sedan pratade vi. Jag behövde verkligen det. Mitt huvudproblem just nu är maten, eller snarare godiset. Det tar upp hela dagarna och har gått så långt att jag vid några tillfällen tryckt fingrarna i halsen och kräkts. Jag vill inte ha det så och ett första steg är att prata om det.

2 kommentarer:

  1. Är det inte väldigt lätt att man byter ett missbruk mot ett annat? Har inte läst hela din blogg men går du till psykolog eller kurator? Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jo, det är väldigt lätt att byta missbruk, det är nog rätt vanligt med. Jag skulle tro att mat, träning och sex är de som är vanligaste. Jag har en beroende-sjukdom så egentligen kan jag missbruka vad som helst.
      Jo jag har en professionell samtalskontakt också, men när jag tänker efter så har jag inte använt mig av den så som jag skulle kunna, så tack för tipset :)

      Radera