Translate

fredag 15 mars 2013

Skulle inte varit här

Jag såg bilden på X för ett tag sedan, trodde knappt han levde. Sista åren bodde han på centralen och i trappor runt om i stan.
Förvisso köpte jag heroinet av honom den där gången då också det blev en överdos. Men hade inte han varit med mig hade jag inte träffat syskonet idag. Vi gick där påväg hem till hen och pratade, då mindes jag honom och berättade för hen. Han hade skrikit åt personalen på restaurangen att de skulle ringa efter ambulans. Inne på toalettgolvet hade jag legat. Utan andning och med allt svagare puls. Han gjorde hjält/lung-räddning på mig tills ambulansen kom. Jag fick en virus-infektion i lungorna efteråt som var riktigt jobbig. Tydligen var han sjuk och när han blåste luft i mig smittades jag. Sen hade jag så fruktansvärt ont i revbenen ett bra tag efteråt från hjärtmassagen. Men jag såhär i efterhand står jag gärna ut med det. De sista gångerna jag sett honom på stan har jag tackat honom för att han reagerade så snabbt och hjälpte till att rädda livet på mig. Jag kommer aldrig glömma det.
Ikväll tittar jag på Gladiatorerna och bara tar det lugnt. Jag är så tacksam för att livet är helt annorlunda nu!

2 kommentarer: