Translate

torsdag 25 april 2013

Åter lugn

Jag fick pratat med handläggaren både på arbetsförmedlingen och försäkringskassan och det ska inte föreligga några hinder för att börja skolan på måndag. Skönt! *andas ut* Det medförde inte någon avgift för arbetsförmedlingen enligt biträdande rektorn och det får jag ju lita på. Jag har dessutom lusläst regelverket för den ersättning jag har, sjukersättning enligt reglerna till 2008, och då ska jag inte ens behöva meddela försäkringskassan om jag börjar studera. Så med andra ord "slipper" jag båda de två myndigheterna ett antal år framöver, om allt går som planerat.
Tänk så skönt att jag utvecklats åt rätt håll och inte "löste" den motgång jag var orolig att jag stod inför med en dos heroin, utan istället undersökte fakta och talade med berörda personer.
En kopp kvällsro-te och nyhetssändning sen ska Mr Jag sova. F-n så skönt det är att vara drogfri!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det löste sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Det ska bli riktigt häftigt att börja där :)

      Radera
  2. Vilken tur! Hade ju inte varit roligt om det strulade till sig! Hoppas du kommer att trivas med utbildningen!

    SvaraRadera