Translate

måndag 22 april 2013

Beslut

Beslut tar jag flera, varje dag. De första beslut jag tar är att "bara för idag ska jag inte använda några droger, och bara för idag ska jag inte röka några cigaretter". En dag kan jag vara utan, och det har ju fungerat. Nya beslut dagen efter, men det är då.
Men igår kväll tog jag ett annat beslut. Först pratade jag med syskonet och sedan även med min sponsor. Jag bestämde mig för att göra en förändring i planeringen framöver. Egentligen skulle jag börja en praktik i veckan men nu under helgen dök en annan mycket mer fördelaktig möjlighet upp. Jag blev erbjuden en plats på en skola jag tänkt söka till i augusti. Plasten finns redan nu i form av förberedande studier och ger förtur till höstterminen. Enligt informationen jag fick på mötet där idag så kommer jag mest troligen börja redan nu på måndag den 29:e.
Det känns som ett stort beslut och början på något väldigt bra. Ser fram emot det med både spänning och viss nervositet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar