Translate

fredag 26 april 2013

Leende av stolthet

Jag träffade tidigare idag en vän från förr som försöker få ordning på livet och varit nykter ett tag. Hans flickvän var också med så jag sträckte fram handen för att presentera mig, varpå hon säger att -"men vi har redan träffats några gånger, fast då satt du mest med huvudet hängandes och var i ett helt annat tillstånd", "nu ser du ju så ordentlig och frisk ut, riktigt starkt jobbat". Hon verkade uppriktigt förvånad. Först tyckte jag det var oerhört pinsamt att jag inte alls mindes henne men leendet av stolthet kom rätt snabbt.
En stund senare påväg till bussen hade leendet spridit sig till hela kroppen och det småstack bakom ögonen av en slags stolthets-tårar. Återigen, det känns så skönt att vara drogfri. Hennes ord kändes som ett kvitto på jobbet jag gör.

2 kommentarer:

  1. Du har all anledning att vara stolt! Jag är oxå stolt över dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Passar på att önska dig en underbar lördag :)

      Radera