Translate

torsdag 18 april 2013

Kvällsångest

Egentligen är det väl som vanligt, snålt som satan. Jag kommer börja på en praktik (vilket är jättekul) så jag behöver köpa arbetskläder. Jag har letat på secondhand men fann inget så nu har jag letat upp det absolut billigaste på ett varuhus för cirka 400 kronor. Sen var det pendelkort, mediciner och annat som behövs till tänderna, sen fylla på mobilen och räkningar, ja det rullar snabbt på. Förra månaden fick jag 1000 kronor av en vän för att jag hjälpt henne. Tanken var att spara dom men dom gick till mat och räkningar. Hade ju inte varit dumt att haft dem nu. Budgeten för månaden ligger på cirka 1600 kronor.
Jag har själv försatt mig i situationen genom ett liv av aktivt beroende, så jag gnäller av mig här och försöker knipa käft och klistra på ett leende sen!
Det finns två saker som är viktiga framöver, utbildning och skuldsanering, annars kommer mitt liv se likadant ut (ekonomiskt) tills jag efter kremering sprids ut över minneslunden. Men viktigast är drogfriheten, för utan den är inget möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar