Translate

söndag 18 november 2012

Huslig


Idag har jag varit lite huslig. 
Förutom städat och tvättat så har jag bakat också.
Saffransskorpor, som blev såå goda! 3 burkar blev det. Vi får väl se hur länge dom varar :)
När jag var och handlade till bakningen så hittade jag en fin dekorationsbelysning i form av en svart hög kon. Så en sån köpte jag med. Perfekt istället för en stor gran, som katten säkert hade haft kul med!
Egentligen tycker jag det är för tidigt att julpynta. 1:e December är mer passande. Men det är ju så mysigt med alla ljus man tänder så det fick bli nu.

















(barnet på bilden har ingen anknytning till mig. Hittade bilden på google.se)

Jag ser fram emot denna julen. 
Visst minns jag förra, men bara bitar. Jag hade varit iväg och köpt amfetamin och heroin så jag skulle klara mig ett par dagar. En del var till mitt ena syskon. Väl hemma kokade jag julskinka och stressade sen upp till syskonet. Både hen och jag var nog rätt påverkade.
Fy fan vad jag mår dåligt av det såhär i efterhand. Jag menar, min mamma och övriga syskon kom senare och där sitter jag och låtsas som inget. Minns att ena syskonet påpeka att jag verkade "pundig", det sa hen nog till vårt andra syskon med.
Alla lögner som varit, för det mesta har ju varit en ända stor lögn för omgivningen. Ibland kan minnet av det plåga mig med hemska känslor. Mest ledsenhet och ånger, men också ilska och besvikelse.
Men som sagt, jag ser fram emot denna julen. Denna julen ska jag vara fortsatt drogfri, jag ska njuta av och minnas julen.
Jag har ett syskon i familjen som dessvärre inte är nykter, men jag hoppas hen är det då.
(Att jag skriver "hen" och "syskon" är för att behålla anonymiteten)

Denna dagen, med mina husliga bestyr, har kännts helt okej och det känns som jag mår rätt bra.
Det är nu 2 ½ vecka sedan jag slutade interferonbehandlingen för Hepatit C och jag tycker mig känna att jag är lite piggare.
Under i stort sett hela den behandlingen var jag tvungen att lägga mig och vila nån timme under dagen. Men idag har jag inte gjort det. Skönt!

Nä, som sagt, jag känner mig nöjd med dagen. En kopp te och lite tv sen blir det Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar