Translate

torsdag 29 november 2012

Känslor


Hemma igen.
Sitter i soffan och sneglar på Debatt, på Svt1. Samhällsfrågor och politik intresserar mig.
Tidigare ikväll var jag på ett na-möte. Ett bra möte. Jag delade med mig av hur jag kännt mig de sista dagarna och speciellt idag. Det har varit så mycket känslor och det har känts väldigt jobbigt. Både att inte veta vad det är för känslor och att dom verkligen bombat mig. Jag har också kännt av den här avskärmingen som jag skrivit om innan.
Jag har kännt mig helt obekväm med allt, obekväm med mig själv. Skakig, rädd och osäker.


För en liten stund sen, precis innan kl 22, ringer en granne på dörren. Han är alltid väldigt pratglad. Han är också alkoholist och just ikväll ordentligt berusad. Han pratar osammanhängande och ber att få komma in för att prata. Jag är stolt över följande, jag säger vänligt med skarpt att -"nej det får du inte. Dessutom vill jag inte att du pratar med mig när du har druckit. Det är inget personligt men jag har svårt personer som är onyktra". Sen stänger jag min dörr.

Det ger min ändå en känsla av självförtroende. Kan kanske tyckas konstigt, men för mig var det pluspoäng och en skön känsla att avsluta denna Torsdag med!

Godnatt önskar jag dig som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar