Translate

tisdag 27 november 2012

Läst & skrivit


Jag har under flera timmar suttit och läst samt skrivit svar på frågor ur boken jag håller på med. Nästan så att jag liksom skrivit av mig alla ord, men nä det finns lite kvar att lägga här och det lär finnas väldigt mycket till att skriva när jag fortsätter med boken. Att det tar så lång tid, för jag har ju bara gjort ett par sidor, är för att det blir så mycket tänkande för varje fråga. Jag vill ju göra det så noggrant som möjligt och mycket är så gammalt så det är svårt att minnas hur jag tänkte, kände och agerade då.

En rolig sak som hände igår var att när jag satt på bussen så sa en dam som gick fram till mig, där jag satt och åt mitt äpple, att -"Det är bästa medicinen, frukt, inte godis". Som om hon visste hur mycket godis och onyttigt jag ätit de sista dagarna. Jag måste verkligen skärpa mig med det, annars får jag träna vansinnigt mycket.

Hm, annars så har jag gått runt med en obekväm känsla.
Har inte kunnat sätta ord på vad för sorts känsla/or det är. Men så var jag på ett möte igår och under tiden där bara släppte det. Underbart! Så det delade jag med mig av där. Det är skitskönt att kunna säga vad som helst där, och inte behöva tänka på att nån säger nått sen, eftersom allt stannar där.
Jag tycker jag har blivit bättre på att våga prata. Självklart vill jag bli bättre, speciellt för att lättare prata innan och efter mötet och såklart närhelst jag träffar människor. Nu låter det som jag är världens blygaste person, men så är det inte. Ibland känns det bara jobbigare, men det händer saker. Rätt saker.

Ikväll har katten varit helt galen i sin snusklubba. Springer runt i lägenheten och slår på den så den far iväg och hon efter.
Det var ett bra beslut att ta emot henne. Haft henne nu i ca 6-7 månader. Det är så underbart med sällskapet när jag kommer hem efter ha varit iväg. Mysa till tv:n i soffan.
Nu är det dags för nyheterna och sen sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar