Translate

söndag 25 november 2012

Slappedag


Jag sitter just nu och jobbar med boken stegarbetsguider. Jag ska ju göra NA:s 12 steg.
Mycket text och framförallt många frågeställningar. Jag sitter med kollegieblock och skriver ner svar på alla frågor. Många är på sätt och vis svåra. Vissa har jag redan funderat mycket över under lång tid men annat har jag inte ägnat så mycket funderingar åt.
Jag tror det här kommer bli en väldigt lärorik resa. En lång och lärorik resa!
Annars har dagen mest varit en "slappedag". Visst jag har tvättat och städat lite smått, men mest bara varit hemma och tagit det lugnt.
Detta är också min vilodag från gymmet. Jag har varit där 6 gånger denna veckan och man måste ju ha minst en vilodag så det fick bli idag.
Jag har tränat så mycket för att jag tyvärr ätit så mycket onyttigt hela veckan. Jag är inne i en period där jag har väldigt svårt att låta bli "godsaker". Jag tror att det egentligen handlar om att jag flyr från något.
Några känslor.
Jag har ju inte precis hanterat dom innan. Bara dämpat dom med droger.
Så något som jag vet att den här resan kommer innehålla, ja det är mycket känslor.

Men nu ska jag fortsätta en stund och sen får det bli att sova. Sov gott ni som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar