Translate

lördag 24 november 2012

Jobbig start


Jobbig start på kvällen

Min ex-kille sms:a innan ikväll.
Egentligen så hade jag bytt mobilnummer, men så en gång när vi träffades på stan så gav jag honom tyvärr det. Just då tänkte jag uppenbarligen inte ordentligt. Jag trodde väl han hade förändrats.
Det han skrev var bland annat att bara 5% av dom inom NA tillfrisknar inom 1 år. Sen ansåg han att NA är en sekt som är värre än psykotiska narkomaner. Även att NA ser ner på personer som är i ett aktivt missbruk.. och ungefär att "gör som vi säger annars går det åt helvete".
Kändes inte bra.. som om han ville förstöra min kväll.
Sen var den en massa att han älskade och saknade mig ännu. Visst kan jag med sakna, men det är inte honom som person utan jag saknar att ha någon. Nån att mysa med på kvällarna, äta frukost med på morgonen och spendera dagen med. Jag kan tänka mig att eftersom han är i ett missbruk så står han kvar, känslomässigt, där då när jag gjorde slut.
Han verkar va den ända personen som inte tycker att jag utvecklas åt rätt håll. Men så hade kanske jag också ansett om jag var aktiv i missbruket. Nej nog om honom, han ska inte få förstöra min kväll.
Jag vet att jag är på rätt väg och får höra det av personer runt mig också.
Sen har jag ju min lista jag satt upp på väggen, där jag skrivit saker jag uppnått. Just nu ser den ut såhär:

Jag är drogfri
Jag är fri från kriminalitet
Jag är rökfri
Jag är alkoholfri
Jag har bostad
Jag har familj
Jag har min katt
Jag har en ekonomi
Jag tar hand om min kropp/gymmar

Jag ska lägga till två saker på den med: Jag har vänner, jag har en sponsor.
För jag har ju faktiskt några vänner, och jag har ju gemenskapen i NA. Det handlar om att våga, att våga fråga om nån vill hitta på något en dag, om nån vill hjälpa till med något, ta en fika och bara prata lite.
Mitt självförtroende, och självkänsla, är inte riktigt så bra som jag skulle vilja. Men jag jobbar med mig själv och med tiden kommer det bli bättre.

Nu ikväll har jag kollat en film. Senaste Johan Falk, "Kodnamn Lisa". Grymt bra! Sen så tittade jag på "Så mycket bättre" på TV4. Tycker det är ett trevligt program och det är intressant att höra alla olika tolkningar.
Men nu ska jag ta en stund med min bok och sen får det bli sova!
Så sov gott alla som läser, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar