Translate

onsdag 14 november 2012

Tålamod



När jag nyss skulle handla på Ica, stod det "Medges Ej" på kortterminalen.. Jag går hem och ska logga in på banken via Internet och då står det "Internetkontoret är tillfälligt stängt".. Andas!!!

Känner mig såå irriterad och arg! Pinsamt i kassan dessutom.
En av de första tankarna och känslorna blir "nä jag skiter i detta o slår i mig något istället".
Men vad hjälper det? Det gör allt bara värre.
Här handlar det om fel på tekniken, det handlar om TÅLAMOD.
Tålamod existerade inte i missbruket och är svårt att lära sig som nykter med.
Men jag är glad att jag är nykter och så sansad att jag inte följer första tanken/känslan.

Nästa gång ska jag göra som nu, ANDAS och tänk logiskt så löser det sig!

2 kommentarer:

  1. Jag hittade din blogg tack vare att jag Googlade på "Internetkontoret är tillfälligt stängt" för jag var intresserad av att hitta någon annan i världen som hade samma problem som jag. Nu vet jag att jag inte är ensam om att kunna logga in på internetbanken. Härligt lyxproblem!

    SvaraRadera