Translate

lördag 1 december 2012

Bra början


Har haft en jättebra helg såhär långt.
Igår, fredag, åkte jag och träffa ena syskonet. Först gymmade vi, sen slog vi på stort och köpte pizza och lite godis till senare. Pizzan var inplanerad sen tidigare och jag har gymmat som en galning för att "tjäna in" till den. Till pizzan kollade vi film (Misterioso) och sen X-factor. Tyckte hellre Benny eller Isak skulle åkt ut. Av dom som är kvar håller jag nu på Awa. Med tanke på hur ung hon är och redan sjunger så bra bör framtiden va ljus för henne, som artist. Jaja.
Sen idag på förmiddagen kollade vi en ny film (Submarino) till frukosten. Vi fick spola framåt ibland för dom visade lite väl mycket och ingående av intravenöst heroinmissbruk. Blev lite tungt! Sen var vi på Ikea en sväng och avslutade med gymmet.

Nu är jag hemma och myser med katten. Tänt en massa ljus och kollar på Så mycket bättre.
Tror jag ska ta en stund med min bok sen, stegarbetsguider. Jag tror arbetet med den har väckt mycket känslor. Jag har ju haft ett par dagar då det varit väldigt mycket känslor. Känslor som jag inte riktigt kunnat identifiera mer än att dom varit tunga och jobbiga att hantera. Men jag vill ändå fortsätta för jag vet att jag kommer komma genom detta som en starkare människa.

Imorgon tänkte jag ringa min sponsor. Jag behöver bli bättre på det. Börja bygga upp en bra kontakt. Flera utav de jobbiga dagarna har jag i efterhand undrat varför jag inte tänkt på att ringa honom och prata om det istället. Men eftersom det samtidigt är en ny person så känns det lite jobbigt. "Vad ska jag säga, hur ska jag ska det.." Men om vi bara börjar prata allmänt så kommer det bli lättare till nångång när det är nått jobbigare.

Idag den 1 December är det World Aids Day, så mina ljus brinner också för de som är drabbade, speciellt de två jag känner.

Nu ska jag fortsätta må bra och fortsätta ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar