Translate

onsdag 12 december 2012

9 månader


Idag firar jag 9 månader som drogfri.

Mitt nya liv började den 12:e Mars -12. 20 dagar efter det slutade jag också röka cigaretter.
246 dagar som jag inte använt några droger.
246 dagar som jag kanske skulle satt mellan 1 och 10 sprutor i armen, varje dag.
246 dagar som jag kunde dött.
Tänker man summan pengar jag lagt på droger, ja det är oerhört mycket. Men det är också oerhört mycket lidande, både för mig och för många andra.
Så idag glädjs jag åt mina 9 månader som drogfri, men minns samtidigt det förflutna för att inte upprepa det.


2 kommentarer:

  1. hejja dig!
    Hur firar du? med ett gympass och julmust?
    kram från en som längtar efter både gympass och julmust.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, faktum är att jag gjorde just det! Jag gymmar rätt ofta, men igår tog jag i lite extra. Till julmusten hade jag potatisgratäng och biff :)

      Radera