Translate

lördag 22 december 2012

Försöka förändras

Antalet narkotikarelaterade dödsfall är årligen runt 400 personer. Studier visar att heroinister har 20 gångers överdödlighet. Jag är glad att jag inte är en siffra i den statistiken.
Min dag har varit okej. Nånstans mitt-i-mellan. Tror inte alla kan vara med ett mående på topp. Men majoriteten av dom är inte längre nere i botten. Jag försöker jobba med mig själv. Jag går i samtal med en sjuksköterska på Laro-mottagningen, där vi pratar om bland annat känslor och vardagssituationer. Jag har också börjar arbeta med NA:s (anonyma narkomaner) 12 steg. Jag avslutade precis ett samtal med min sponsor inom NA, där vi gick igenom det sista av steg 1. Stegen ger en ett nytt sätt att leva efter och eftersom min erfarenhet har visat mig att jag inte kunnat leva drogfritt är det precis vad jag behöver. Jag vill dessutom mer än att "bara" leva drogfritt, jag vill bli en bättre människa. Jag jobbar med mig själv genom att försöka utsätta mig för saker/situationer som känns jobbiga, fast behöver bli bättre på det. Samtidigt har jag inte bråttom, det är bättre saker och ting tar tid men blir bra.
Tror att alla människor skulle må bra av att ibland stanna upp och titta igenom hur man är som person. Man kanske upptäcker att man vill utvecklas, förändras, bli bättre, bli mer av något och mindre av annat.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar