Translate

lördag 29 december 2012

Dammsugare


Några dagar innan jul beställde jag en dammsugare från Net on net, 499 kronor kostade den och jag betalade via internetbanken. Jag hade en dammsugare som jag fått när jag fyllde år men behövde en ny som är tystare. Jag har en katt som är livrädd för den andra och hoppas denna ska bli bättre. Det kan ju tyckas löjligt att skriva om det, men för mig är det ändå en betydelsefull händelse. Igår mådde jag inte precis jättebra eftersom jag hade mycket tankar och minnen från missbrukstiden. Jag hade verkligen inte prioriterat en dammsugare då. Det hade ju varit två doser heroin istället, eller nått annat i drogväg. Så att jag köper en dammsugare för mina egna pengar, inte stjäler den eller köper den för pengar som har med droger/kriminalitet att göra, det gör gott i själen. Det är ett sundhetstecken att jag vill hålla rent i mitt hem, att jag bryr mig om sånt och att jag känner ansvar för mitt husdjur.
Idag känns det trotts allt bättre att vara drogfri!

2 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen på min blogg.
    Lycka till med ditt nya liv du också. Fast du har ju något att verkligen kämpa med.
    Jag har läst att en del som varit i ett eller annat missbruk ersatt det med löpning. Se senaste nummret av "Runners World" http://www.runnersworld.se/artiklar/ta-en-tjuvtitt-pa-nummer-12-2.htm.
    Om du har sådana funderingar får du gärna höra av dig så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, och tack!
      Jag känner igen det med att man ersätter missbruk med olika former av träning, jag är nämligen på gymmet i stort sett varje dag. Jag varvar kondition (crosstrainer, cykel och rodd) med styrka (på maskiner). Fast jag har lite svårt med kosten, det är svårt att sätta ihop vad jag kan äta (som är hälsosamt alltså). Väger ca 80 kg och har inte mycket fett på kroppen, bortsett att jag har en en lite för stor mage. På ett pass bränner jag upptill 1000 kalorier, men det hjälper ju inte om jag äter fel.
      Gott nytt år till dig med, och ha en trevlig kväll!

      Radera