Translate

söndag 30 december 2012

All time high


Idag brände jag 1424 kalorier på gymmet, och det är all time high på en dag för mig!
60 minuter på crosstrainern, knappt 10 minuter på rodd och ca 30 minuter på löpbandet (powerwalk).
Eftersom jag just nu inte har så mycket annat för mig om dagarna så blir det mycket träning (fast självklart också för att jag vill och mår bra av det), i stort sett lite varje dag, fast jag har alltid i alla fall en vilodag. Jag får väl också inse att man lätt ersätter missbruk med nått annat och så är det väl lite med gymmet, dock ett bra "beroende".
Jag brukar skriva upp i almanackan hur många kalorier jag bränner per dag och nu ikväll skrev jag över det i ett block och per månad, sen i Februari. Jag såg att i Februari och Juni tränade jag rätt mycket mindre än de övriga månaderna. Sammanlagt blev det 98195 kalorier under de 11 månaderna. Sista dagen att finputsa resultatet är imorgon. Sen är det ju nytt år. Slår man ut antalet kalorier på 11 månader med cirka 330 dagar är det faktiskt bara cirka 297 kalorier per dag. Tänk då att man äter kanske 2000-2500 kalorier per dag. Sista tiden har jag säkert legat på 3000-3500 per dag. Jag måste lära mig hålla en bättre kost. Äta mindre på fasta tider och främst äta nyttigare livsmedel.
Jag kanske ska lova något på nyårsafton ändå, att förändra kosten?!. Fast jag tänker ändå försöka ändra kosten, fortsätta träna och ta hand om mig, så det behövs inte sägas i ett nyårslöfte.
I missbruket tränade jag verkligen inte på gym. Jo sista året hade jag gymkort på samma gym som jag är på nu, men det var ytters sällan jag var där. Då skötte jag heller inte kosten, fast åt andra hållet. Utom när jag tände av heroinet, då åt jag mängder av godis och speciellt då choklad. F-n vad skönt att den tiden ligger bakom mig!
Dags att återgå till Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar