Translate

fredag 14 december 2012

Fundering


Så var det Fredag igen. Tiden går fort.
Idag ska jag gymma och gå på möte. Efteråt kommer ena syskonet hit och vi ska kolla film, och äta lite onyttigt :)
Jag pratade med min sponsor i NA igår kväll. Det gick förvånansvärt lätt. Jag har, som jag skrivit tidigare, alltid sett mig som en blyg och lite tillbakadragen person som inte tar så mycket social kontakt. Men jag får nog börja ifrågasätta det för jag märker ju hur bra det går. Samtidigt så finns en känsla i mig som säger att nä men jag håller mig till mig själv och har inget behov av andra. Men så kan ju inte någon människa egentligen vilja ha det. Ingen kan må bra av isolation. Kanske har missbruket format mig till lite av en enstöring. Visst, det lilla jag minns av att vara barn var att jag var jag blyg. Men missbruket måste självklart gjort sitt också.
Jag är i alla fall väldigt glad och stolt att jag bryter det mönstret, att jag försöker ta kontakt och att det går väldigt bra när jag gör det.

Trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar