Translate

tisdag 11 december 2012

Gamla vänner


Jag skulle gå på ett na-möte nu ikväll och tar då bussen via Centralen. Förr så var jag där väldigt mycket. Träffade "vänner", köpte- sålde- och tog droger, och många gånger var jag där för att hålla mig varm. Suttit på bänkar och hållit mig vaken. Somna jag så blev jag utskickad av vakterna. Så kom jag då till centralen och skulle byta till nästa buss. En av de första personer jag ser är en av de jag köpte heroin av förr. Illamåendet jag redan har blir lite värre. Jag tänker att jag går en bit så jag inte är inom synhåll. Idag då jag inte känner mig helt i form vill jag inte träffa honom. Gick en bit men där står tre gamla "vänner" till. -"Fan!" tänker jag och går snabbt vidare. Plötsigt så kommer en av de personer jag köpte mycket amfetamin av förr gående mot mig, så jag vänder hastigt om igen.
Precis i den stunden ringer mitt ena syskon. Vi pratar lite och jag berättar om kort om de gamla "vännerna". Jag känner att jag inte är helt med i samtalet men blir ändå lugnare. Koncentrationen på personerna minskar och efter en stund kommer bussen jag ska med.
Än en gång höll jag mig ifrån de personerna. Ibland har jag träffat på några av dom och även sagt hej (och sen skyndat förbi). Men när jag inte mår helt okej vill jag verkligen inte träffa nån av dom. Då kan jag bli rädd att jag kanske gör något dumt.
Jag har inte många vänner nu men de få jag har är riktiga vänner och de andra klarar jag mig bra utan.

Jag ska alldeles strax sova, så önskar eventuella läsare godnatt!

2 kommentarer:

  1. Bra att ditt syskon ringde, så fick du stöd precis när du behövde det. Fortsätt jobba på, kom ihåg att du är bra!
    Hoppas du får en fin dag idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite av en räddning!
      Tack, och detsamma! :)

      Radera