Translate

lördag 12 januari 2013

En drogfri lördag


Varit en riktigt bra och trevligt dag idag. Hade sovmorgon till strax efter 10. Sen så tog jag bussen till en vän. Den vännen jag nyss lärt känna. Vi tog en lång promenad längst stranden där hon bor och när vi var tillbaka blev det lite te för att få upp värmen igen. Lite senare åt vi en kryddstark gryta hon lagat, med vildsvinsfärs, som var riktigt god. Vi pratade om, och diskuterade, allt mellan himmel och jord. Måste säga att det känns riktigt bra att ha fått en vän, som dessutom är nykter och drogfri, det behövde jag. Jag firar 10 månader som nykter och drogfri idag och fick en bok av henne som hon skrev i till mig. (Jag bad henne signera den hehe)
Påväg hem stannade jag vid gymmet och körde ett pass. Och nu sitter jag här i soffan och smälter dagens intryck.
Förresten, gårdagen var också bra och mötet jag skulle på med de som jobbar med arbetsträning/rehabilitering gick riktigt bra. Blev lite nervös en stund men det gick snabbt över. Tänkte på det sättet jag skrev om  igår. Kvinnan där berättade om stället och visade mig runt. Jag fick också med mig två informationsblad. Grejen är att alla de här företagen har samma mål, att hjälpa en tillbaka till att bli arbetsför. De jobbar alla på ungefär samma sätt, så det känns som att jag inte behöver ringa runt och boka möte med de andra 8 företagen. Det kändes ju dessutom bra där. Jag bestämde i alla fall inget där direkt utan bad att få tänka över det till nu i veckan som kommer. Det kommer säkert bli bra allt.
Tack för denna fina drogfria lördag!

2 kommentarer: