Translate

söndag 6 januari 2013

13 år som försvann

Jag bakade knäckebröd nu i eftermiddags, ett GI-käcke. Blev riktigt gott faktiskt.
Både att laga mat och att baka är roligt. Jag började en Restaurang och Storhushålls-utbildning år 2002, alltså 13 år sedan. Just då använde jag inte "vanliga" droger, men jag missbrukade alkohol. Efter ett par månader började jag ta tabletter till det. Men i alla fall så trivdes jag med utbildningen, och den gick väldigt bra trots allt. Fast när jag inte hade så mycket kvar av den så började jag få panikångest och "flashbacks". Alltså jag hamnade i tillstånd som om jag vore tillbaka i missbruket. Jag blev helt förvirrad och stundtals gränspsykotisk. Det gjorde att jag inte klarade av att fortsätta utbildningen utan slutade. Jag blev sjukskriven och fick en massa mediciner, som jag inte kunde sköta och tog tillsammans med alkohol. Längre fram blev jag, som det kallades då, förtidspensionerad (pga psykisk ohälsa). Jag minns att det var det ända jag vill då, så jag bara skulle kunna vara hemma och ta det lugnt.Vilket misstag det var! Inte tog jag det lugn. Det är alltså 13 år sedan. Tiden går så fruktansvärt fort i missbruket, samtidigt som tiden kunde känns som en evighet när jag varit mitt i.
Klockan är 17:11 och snart har jag varit drogfri ännu en dag, riktigt skönt!

Trevligt söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar