Translate

tisdag 15 januari 2013

Positiva besked

Gått runt och nynnat och haft ett leende på läpparna större delen av dagen, och kvällen.
Det känns positivt till att börja med jobbcoachen. Ett möte till ska först hållas innan allt är klart, men de håller i alla fall en plats till mig. För mig är detta riktigt stort, nu finns det ju inte några droger inklusive alkohol inblandat längre, det har det alltid gjort innan. Självklart känns det nervöst, men tro f-n det när jag inte är van vid att leva nykter och drogfri. Jag har ju aldrig ens haft ett riktigt arbete. Jag jobbade lite svart under en kort period för ett antal år sedan, men då "var jag tvungen" att ta ett gäng tabletter och hälla i mig en massa alkohol innan jag började passet och eftersom det handlade om att servera mat och alkohol slank det ner ytterligare öl och sprit under tiden. Nu är jag äntligen så klar i huvudet jag tror jag kan bli och då kommer det också bli annorlunda.
Så i natt kommer jag sova gott nu när jag fått positiva besked!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Även fast man gnäller över sitt jobb ibland så ger det än ändå så mycket. Man mår bra av att ha jobb, faktiskt.
    :)

    SvaraRadera