Translate

tisdag 1 januari 2013

Årets första dag


Igår, nyårsafton, var planen att jag skulle firat hos min mamma och minsta syskonet men jag tackade nej. Dom hade firandet alkoholfritt, och säkert trevligt plus god mat, men jag kände att jag ville vara hemma i lugn och ro och kunna gå och lägga mig när jag ville.
Jag trodde min katt skulle vara livrädd för de höga ljuden från raketerna och smällarna men hon sprang direkt och satte sig i fönsterkarmen så jag tog en stol och satte mig där jag med. Jag firade med varm choklad och fruktsallad och hon fick rökt kalkon pålägg!
Idag på årets första dag har jag varit på gymmet och bränt 1514 kalorier. 1 timme på crosstrainern och en timme på löpbanet där jag powerwalkade. Känns rätt mycket i kroppen nu så imorgon får det bli en vilodag. Då kan jag passa på att läsa klart Sjöjungfrun av Camilla Läckberg och kanske fortsätta med Stegarbetsguider av Anonyma Narkomaner. På kvällen ska jag dock på ett na-möte.
Jag kom hem för en stund sen och tänkte laga chiliconcarne, fast jag hade glömt ta fram köttfärs ur frysen så jag sitter och väntar på den ska tina nu. Jag är vrålhungrig ju, men det får bli nån smörgås under väntan. Annars så har årets första dag känts helt okej och jag har mått bra, bortsett träningsvärken (som förvisso är lite av en bra smärta). Inte speciellt händelserik men att jag mår mer åt det bra hållet än det dåliga är huvudsaken. Mår jag bra eller i alla fall okej så blir livet och dess innehåll både enklare och roligare/trevligare, men så kanske det är för alla?!
Nä, smörgås nu (!) och en kopp te!

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år.Tycker du är stark och gjort en rejäl resa åt rätt håll.Har själv en bekant som håller på att tar sig ur ett alkoholmissbruk.Önskar dig ett jättebra år.kram på dig och katten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Hoppas det ordnar sig för din bekant och hör av dig om jag kan göra något.
      Önskar dig också ett fint år.

      Radera
  2. Så är det för alla. Men det blir kanske mer tillspetsat när man befinner sig i din livssituation... kan man misstänka.

    SvaraRadera