Translate

onsdag 23 januari 2013

Strömbrytare


Kännt mig trött idag. Har haft så mycket tankar som snurrat runt. Nästan känt mig fången i min hjärna. Liksom sett mig själv utifrån.
Jag var på H&M i förmiddags. Hittade en tröja och tänkte den måste jag prova.
Inne i provhytten fasnade blicken inte på tröjan jag tagit på mig utan mer på mitt ansikte. Stod så en stund och bara tittade. Desto längre jag stod och tittade desto mer börja jag känna det som jag tittade på en främling. Känslan blev riktigt olustig. Tankarna gick runt i banor som vem är jag? Kan jag kan definiera mig själv? Vad är det jag gör? Är det rätt? Vad vill jag göra? Vad ska jag göra? Jag tittade bort, bytte om och gick därifrån. Gick på ett möte där jag höll på att gråta. Efteråt åkte jag till gymmet, men stannade inte länge. Kände att jag behövde åka hem och bara vara. Bara slå mig ner i soffan, andas lugn och samla tankarna.
Tänk om jag bara kunde slå av hjärnan. Som en strömbrytare. On. Off.

8 kommentarer:

  1. Att stänga av tankarna hade varit skönt ibland. Jag är också en sån person där tankarna snurrar konstant. Min man däremot verkar ofta tänka på ingenting enligt hans utsago. Jag fattar bara inte hur det går till? För jag har minsann ingen inbyggd on/off-knapp. Hos mig finns det bara ett läge, ON.

    Hoppas du kan vända tankarna till något positivt, något som leder dig nånstans bra! En lösning på dina frågeställningar. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker ofta att det skulle vara skönt att vara en person som har "Off-läget", men som du skriver kan det ju vändas till något positivt. Vi som bara har "On-läget" kanske ska känna oss priviligerade egentligen, om vi bara lär oss hantera det.
      Tack, och lycka till själv :)

      Radera
  2. Såg att du kommenterat på min blogg också. Du skriver bra. Är jag dum som inte fattar, känner vi varandra? :)

    SvaraRadera
  3. Om du kommer på var knappen sitter, snälla tala om för mig!!!

    SvaraRadera
  4. Det är där du skulle lagt dig på spikmattan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har inte blivit klar till att prova en än. Men jag känner en som har en, så det var bra att du påminde mig! Tack :)

      Radera