Translate

fredag 11 januari 2013

Möte

Ska strax iväg på möte. Först ett na-möte, lunchmöte kallas just det mötet. Det finns ett på kvällarna med, men jag har börjat gå på lunchmötet för att det passar mig bättre både tidsmässigt och att det oftast inte är lika många där. Vilket jag trivs bra med.
Jag har börjat bli vän med en av de som går på lunchmötet med. I förrgår var vi och fikade och igår var vi hos henne och åt middag och pratade en massa. Det var riktigt trevligt faktiskt, och jag behöver verkligen nyktra och drogfria vänner.
En timme efter lunchmötet är det dags för nästa möte. Det mötet är med ett företag som hjälper till med arbetsträning/rehabilitering. Känns riktigt spännande. Som vanligt lite nervöst, men jag försöker tänka på ett sätt som min kontakt på laro-mottagningen berättat om. Det går ut på att en händelse, eller något man vill, delas upp i 3 aspekter. Saken i sig, Relationen och Självrespekt. För detta mötet blir "Saken i sig" nr 1, vilket gör att jag inte tänker så mycket på personen där och vad hon ska tycka om mig. Låter kanske konstigt men det fungerar för mig. Jag kan annars sitta och tänka så mycket om allt annat att jag inte hänger med lika bra i mötet. Jag försöker vara mer medveten. Mötet ska nog gå bra och förhoppningsvis kommer det något gott ur det också.

3 kommentarer:

  1. Då testar jag om du fått bort det :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det du skriver om fika och middagar med nyktra o drogfria vänner :)
    Jag gillar i och för sig resten av inlägget oxå :)

    SvaraRadera