Translate

onsdag 27 februari 2013

"Arbetstränar-mannen"

Skulle på ett möte ikväll, men gick inte. Det var ett möte med miljöpartiet. Jag är medlem där sen två år tillbaka men har inte varit aktiv sen då i början och då missbrukade jag. Jag känner sån skam för hur jag måste uppträtt. Samtidigt var jag varmt välkommen ikväll så jag kan ju inte gjort bort mig totalt. Jag har gått hela dagen och "överlagt" med mig själv. Dels om jag kunde gå dit när jag är så förkyld, dels har jag kännt mig nervös inför det och tänkt att vad kan jag tillföra. Hur ska jag presentera mig själv, mina intressen och vad jag vill. Hur förklarar jag vad jag gör, när alla som sitter där har fasta jobb och nån av dem eget företag. Jag, "arbetstränar-mannen" som missbrukat droger hela livet. Jag meddelade att jag inte kom på grund av förkylningen, vilket då var delvis sant. Jag tänker för mycket, jag borde bara göra det. Men det kommer en ny chans om cirka en vecka och den vill jag verkligen ta.
Jag vill, jag kan, jag ska!

6 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt! Det är bara att göra det! Förmodligen skulle de tänka ungefär som jag, hur stark du är som har tagit dig ur ditt missbruk och vad bra det är att du kämpar för att få ditt liv på rätt spår igen, att komma tillbaka. Du är en kraft, inte ett misslyckande. Man kan inte vara nån annan än sig själv. Och idag är du DROGFRI! Heja du! Du har massor att tillföra!

    SvaraRadera
  2. Alla människor är lika mycket värda! Jag tror de är glada att de får fler som hjälper till! Bry dig inte om vad de har för titlar, var stolt över dig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så!
      Jag ska försöka tänka så när det blir dags :)
      Ha en trevlig torsdag :)

      Radera
  3. Det jobbet som du har gjort o gör tycke jag är mer imponerande än att vara företagare. Du har blivit drogfri och jobbar vidare med att vara det. DET är imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord :) Hoppas du haft en bra dag, och att du får sova bra :)

      Radera