Translate

torsdag 7 februari 2013

Släppa allt för en stund

Idag blev det bara 10 minuter på gymmet. Jag kände att jag ville lägga allt åt sidan och mysa i soffan så det blev två russinbullar med rödbetssallad och en del knäckebröd. Jag tände lite värmeljus och rökelse. Inga mer måsten idag. Jag slumrade till nästan en timme, riktigt skönt. Jag märker att det är en omställningsprocess, att gå från ingen fast sysselsättning till att faktiskt ha en. Det är ju inte bara vad jag gör där, det har varit en massa möten med arbetsförmedlingen och försäkringskassan och det blir en hel del annat som snurrar runt i huvudet som har med jobbcoachen att göra. Även om vad jag vill göra framöver, vad jag har för delmål och mål, hur jag vill att mitt liv ska se ut. Därtill kommer na-mötena, laro-mottagningen och träningen, för att inte tala om det eviga bussåkandet.
Jag är värd att släppa allt för en stund, jag är värd att äta lite onyttigt.

1 kommentar: