Translate

måndag 25 februari 2013

Förkyld


Ja jag är förkyld som bara den. Ena dagen mådde jag rätt okej. Nästa dag vaknade jag superförkyld. Som jag sa till en, jag trodde nästan att nån annan låg i sängen för jag kände inte igen min egen röst. Och idag på mötet inledde jag med "jag är inte bränd, jag är förkyld". Man låter gärna lite åt det hållet, i alla fall kunde jag göra det när jag tagit heroin (och var "bränd").
Igår kväll fick jag skrivit klart mitt CV och den personliga biten. Just den personliga biten blev inte så lätt, men slutresultatet blev bra. Jobbcoachen tyckte det var "bra och tilltalande". Nästan alla tilltänkta ställen för arbetsträning/praktik har sagt nej. Det verkar svårare än både jag och hon trodde. Kanske på grund av mitt val av bransch  Jag borde försöka tänka lite bredare. Hon frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba på ett gym, eftersom träning och hälsa intresserar mig. Jo, det skulle nog vara kul och intressant ändå faktiskt. Jag har inte sett mig som jätte-social men samtidigt måste jag gå emot mina rädslor.
På torsdag ska jag träffa några andra som går hos samma jobbcoach, för att utbyta tankar och ideer. Sen på fredag har jag uppföljning med arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Då har det redan gått 4 veckor. Efter cirka 5 veckor är det meningen att jag ska komma ut på arbetsträning/praktik. Vi får se hur det blir med det. Men hos nån blir det, tids nog.
Ska mysa med varm choklad, knäcke och rökelse nu. Trevlig kväll!

1 kommentar: