Translate

måndag 18 februari 2013

Le

Jag brukar tänka lite så här, att om jag ler så ler du, ler vi så ler andra. Om alla ler mår vi bättre och om vi alla mår bättre har vi det bättre. Det ligger ju faktiskt lite i det.
Ja då är det måndag, en ny dag och nya möjligheter. Jag ska strax ta bussen till jobbcoachen. Jag hoppas benen håller bara. Jag klarade av en kort promenad i sakta tempo igårkväll, direkt tänkte jag att YES då tar jag med gymväskan imorgon så jag kan träna på väg hem. Men nä jag får nog vänta lite och även om det kanske känns okej är det säkert bäst att vänta en dag extra och börja smått.
Nu måste jag iväg.
Trevlig måndag!

4 kommentarer:

  1. Just detta med att le och kanske prata med människor man möter skrev jag om förförra veckan :) Klart vi ska le mot varandra!
    Mina fötter har strejkat sen maj förra året, så jag förstår din frustration över benen! Nu går jag kortare rundor någon gång i veckan, mer vågar jag inte, spar mig till sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det gör mycket :)
      Vad jobbigt med dina fötter. Blir dom inte bättre?

      Radera
  2. Håller fullständigt med om leenden och att de liksom smittar av sig. En rätt fantastisk upplevelse för båda parter om man tänker efter och ett litet ljus i tillvaron som kan förändra riktningen på dagen på ett positivt sätt. Jag brukar använda mig av leendets kraft i mitt arbete och dela med mig av dess hemlighet till dem jag arbetar med. Det är riktigt häftigt när de kommer tillbaka och berättar om sina upplevelser och att det faktiskt funkar, på busschauffören som alltid är sur, på tanten på ICA, ja på alla de testat det på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det verkligen. Det kanske inte är så lätt att tänka så om något jobbigt i ens tillvaro hänt, eller om man är sjuk, men om alla vi andra tänker på det "smittar" det förhoppningsvis till de med.

      Radera