Translate

onsdag 6 februari 2013

Trevlig pratstund

Haft ett riktigt bra mående idag. Känt mig positiv och energisk.
Jag var på ett möte idag, delvis för att jag öppnar på onsdagar, men också för att det kändes rätt. Jag hade inget annat särskilt inplanerat heller. Efteråt blev jag tillfrågad om jag ville följa med en och fika, så det gjorde jag. Det blev en riktigt trevlig pratstund, och en riktigt god chailatte och chokladbit. Jag får jobba bort det imorgon på gymmet!
När det var färdigfikat åkte jag en till Ikea och gick där en stund. Det är rätt kul att gå runt och inspireras och planera om hur jag vill ha det hemma. Ekonomin tillåter dock inga större förändringar, men drömma måste man. Värmeljus och ekologiska pepparkakor blev det i alla fall. Jag hade ett stopp till påvägen hem hos en god vän, därav kakorna. Det blev en trevlig, om än stundtals tung, pratstund där med. Väl hemma möte jag upp en glad pappa vars sons körkort jag hittade på bussen igår.
Tänk, jag har haft en riktigt fin dag och dessutom gjort en god gärning, det är nästan så långt ifrån missbruket jag kan tänka mig. Underbart!

2 kommentarer:

  1. Vet du, chokladbiten kommer inte göra dig någon som helst skada, även om du inte jobbar bort den ;)
    Tillåt dig att njuta lite, choklad är ju ändå rätt harmlöst om man ser på det stora hela.
    Låter som du haft en bra dag, det gillas :)
    Kämpa på!

    SvaraRadera