Translate

söndag 3 februari 2013

Balans

Igår tog jag ju det bara lugnt, och dessutom blev det både en hel chokladkaka och 5 dl glass, så idag tränade jag som en galning. 2 x 60 minuter på crosstrainern och 60 minuter på löpbandet blev 2884 bortbrända kalorier.
Här ser jag hur beroende-sjukdomen visar sig. Det nitiska, fanatiska, i träningen. Det hejdlösa, gränslösa i ätandet. Lite som "allt eller inget". Det är så svårt för mig att hitta balans i saker, främst då när det handlar om onyttiga livsmedel och träning. Men säker fler saker som jag kanske inte ser just nu.

4 kommentarer:

  1. känner igen det där , allt eller inget.....
    Jag är helt sjuk i huvudet när det gäller mat.
    Antingen har jag koll till till 110% eller så äter jag ohämmat(och då menar jag att jag VERKLIGEN passar på).
    Balans hade behövts lite här med.
    Men vad f..n nu är det måndag och då lär vi oss av gårdagen och kör med nya tag. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jobbigt.
      Men som du skriver NU kör vi nya tag :)
      Ha en bra vecka du med! :)

      Radera