Translate

tisdag 5 februari 2013

Första dagen

Första dagen hos jobbcoachen. Det kändes emellanåt väldigt luddigt, det som man ska göra där. Lite som mycket snack och lite verkstad. Fina ord och konstiga beskrivningar. Men samtidigt så är det här inget jobb i den bemärkelsen. Det är en jobbcoach som ska hjälpa mig stärka självkänslan och hjälpa mig hitta och ta tillvara på möjligheter. Hjälpa mig med att göra ett CV och hur jag söker jobb och allt som har med det att göra. Självklart ska det också bli en praktik och längre fram tal om ett jobb. Men jag behöver lära mig att ta det lugnt. Det känns ändå bra faktiskt. Vi gjorde ett schema för 3 veckor fram. Och för att lära mig ta det lugnt ska jag bara vara där 2 gånger i veckan under de 3. Vissa saker gjorde man dessutom på övrig tid.
Ja det känns spännande. Jag fortsätter med min positiva inställning, det blir bäst då!

2 kommentarer: