Translate

torsdag 21 februari 2013

Bättre än förväntat


Inte för att jag hade förväntat mig att det skulle bli hemskt. Egentligen vet jag nog inte riktigt vad jag förväntade mig. Men det blev ju väldigt lyckat, besöket tillsammans med ena syskonet hos mamma och minsta syskonet. Vi åt en underbart god "kladdkaks-liknande" muffins med jordgubbe och grädde. Åh, jag skulle vilja ha ett par stycken till. Till det satt vi och kollade igenom en massa bilder från vår uppväxt. Jag trodde inte det fanns så många bilder. Att jag håller mig nykter och drogfri verkar också göra gott för minnena för jag mindes faktiskt en del. Tyvärr var en del av minnena inte så jätte trevliga och på en del bilder syntes det att jag var aktiv i missbruk. Det kändes också som att det på hel del bilder, redan som väldigt liten, var tydligt att jag är homosexuell. Det var lite stimmigt ibland, vet inte hur jag ska beskriva det men det känns som dom ligger på en några steg högre ljudnivå. Men det blev många skratt och kändes avslappnat
Jag känner mig tacksam för denna dagen. En vinst av drogfriheten och så vill jag fortsätta.

4 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag att bära med sig i hjärtat! Familj är alltid lite komplicerat, men samtidigt väldigt betydelsefullt. I alla fall är det så jag känner för min familj. Jag är väldigt glad för din skull att du hade möjligheten att få den här positiva upplevelsen med familjen. Hoppas på att du får många fler av dessa tillfällen framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo familjen är väldigt betydelsefull. Desto äldre jag blir desto mer känner jag det. Jag har ju verkligen chansen nu som nykter & drogfri att bygga upp en bättre kontakt med. Alla i familjen bor rätt nära så avstånden är inget problem. Men jag tror på att skynda långsamt.
      Ha en trevlig fredag :)

      Radera
  2. Vad härligt att det gick så bra!

    SvaraRadera