Translate

söndag 17 februari 2013

Principer framför personligheter


Gårdags-kvällen, halva natten och under morgonen har ex:et skickat sms. Jag har inte läst utan bara raderat. Det var det här jag var lite rädd för när jag kände mig tvungen att fråga efter mina pengar, att han skulle börja terrorisera mig igen. Det är runt ett år sedan jag gjorde slut med honom, men ändå är han kvar på samma ställe, känslomässigt. Jag minns i och för sig hur det är när jag var i missbruket. Tiden blir inte samma,  känslorna likaså. Jag försöker tänka att det är inte honom det är fel på, de är det han stoppar i sig. Principer framför personligheter, som det står i anonyma narkomaner. Sällan behöver jag som sagt tänka längre än till mig själv och hur jag var och agerade.
Just nu skulle jag strax vara framme på ett NA konvent, jag hade verkligen sett fram emot att träffa lite nytt folk, men så blev det en ändring i sista stund och det får bli nästa gång istället. Nästa större sammankomst är 8-10 mars då det är en Servicekonferens i Malmö. Till den kommer folk från hela Sverige, så ja jag ska verkligen dit. Tänkt att det här är jag, att jag utvecklats till att jag vill till ett ställe med flera hundra personer, f-n så skönt! Klart att jag blir nervös, men bara det att jag vill är underbart.
Istället för konventet idag tänker jag ägna mig åt att börja skriva i steg 3. Jag tänkte också försöka ta en liten promenad, för att få igång benen. Om jag har ont även imorgon får jag ringa vårdcentralen och få en läkartid. Det här är inte normal träningsvärk.
Förresten, jag såg att Miljöpartiet återigen är tredje största parti vilket gladde mig. Igår var jag i kontakt med styrelsen här i min stad för att börja engagera mig politiskt igen. Vid förra valet var jag med på något möte och var ute och informerade invånare om vad miljöpartiet gör och vill göra just för denna kommunen och nationellt. Jag tror jag lyckades ragga några röster. Men det tragiska, och som jag skäms över, är att jag under den tiden var aktiv i missbruket. På grund av det minns jag heller inte allt så bra. Men nu som nykter och drogfri känner jag att jag vill engagera mig igen, göra det rätt från början så att säga.
Trevlig söndag!

1 kommentar: